Varaordfører

Lusie Gjersvoll

Lusie Gjersvoll - Varaordførerkandidat

Hvem er jeg:

Kvinne, 56 år, samboer og to voksne sønner. Bor i Tredal og trives godt med det. Jeg studerte i Trondheim og Bergen, flyttet hjem til Sunndal og begynte som lærer i Sunndal kommune. Har de siste 19 årene arbeidet ved Sunndal Voksenopplæring. Der har jeg en interessant og lærerik arbeidsplass med utrolig mange flotte elever som har lært meg mye. Jeg er glad i folk og i Sunndal.

Jeg er snart ferdig med min andre periode i kommunestyret. Det har vært lærerike og interessante år. En kommune har mange oppgaver og alle er viktige. Jeg vil at Sunndal kommune skal ha en god eldreomsorg, og vi må bli dyktigere til å bruke den ressursen eldre er framover. Vi skal ha en god barnehage og skole, med kvalifiserte lærere. Jeg vil også at vi skal ha en god helsetjeneste med kompetente ansatte som hjelper oss når vi trenger det. For vi trenger alle hjelp noen ganger. Vi skal ha et godt barnevern som støtter og hjelper barn og familier som trenger det. Vi skal fortsatt ha et kommunalt drevet ungdomssenter, og vi skal legge til rette for og støtte aktiviteter og møteplasser i hele kommunen.

Dette er viktig politikk for meg fordi jeg vil at Sunndal skal være en kommune der vi som bor her skal føle vi er en del av og hører til i. Jeg vil at ungdommer som drar ut for arbeide eller studere tenker at Sunndal kan det være aktuelt å flytte tilbake til. Og da må vi ha både noe å leve av og noe å leve for.

Sunndal Arbeiderparti har et helhetlig program jeg går inn for. Det er nesten umulig å velge ut enkeltsaker, men i denne perioden blir det spesielt viktig at vi får startet moderniseringen av Sunndal Helsetun.

I tillegg må vi legger til rette for tilsyn med, oppgradering og vedlikehold av lekeplasser i hele kommunen. Det blir også viktig å utvikle frivilligsentralen slik at den kan være en enda større ressurs for frivillig arbeid og det blir viktig å få et ungdomsråd vi politikere kan lytte til når vi skal forme Sunndal de neste årene.